نقدی بر مستند ظهور بسیار نزدیک است

نقدی بر مستند ظهور بسیار نزدیک است

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به در خواست زیاد عزیزان مبنی بر اعلام نظر حقیر در باره مستند "ظهور بسیار نزدیک است" ، توضیحات زیر را مفید می دانم:

1. این مستند در نتیجه انتشار مقالاتی بود که از سال گذشته با موضوعیت مصداق سازی در فضای سایبری انتشار یافت و در همان برهه بنده مخالفت خود را با این مصداق سازی های قطعی اعلام نمودم  البته شایان ذکر است این موج چند سال پیش در کشورهای عربی عراق و لبنان آغاز شد و موجی از کتابها با موضوعیت نزدیکی ظهور و معرفی مصادیق آن این کشور ها را فرا گرفت که حقیر تعدادی از آن هارا در همان زمان انتشار مطالعه نموده ام(در زیر تصویر برخی از این کتب را می بینید)

 

کتاب اقترب الظهور نوشته عبده محمد حسن  یوم الخلاص

 

2.  به هیچ وجه اعتقادی به زد وبندهای سیاسی  و تاثیر آن در ساخت این مستند ندارم و آن را صرفا نتیجه ذوق و شوق جوانان محب امام زمان می دانم که در نبود تولیدات رسانه ای (مستند و فیلم) در حوزه مهدویت کارشان را ارئه داده اند

و البته باید پرسید نهاد هایی که بودجه چنین کاری را می گیرند چرا مستندی در این حوزه نساخته اند؟ البته احتمال اینکه چنین مستندی مورد سو استفاده های سیاسی قرار بگیرد نیز محتمل است.

3.  بی شک واقعه شریف ظهور نزدیک است و این همان است که در فراز های انتهایی دعای عهد می خوانیم"انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا"(ایشان ظهور را دور می بینند و ما نزدیک) و این یعنی امید ،  اما اگر این مسئله منجر به مصداق سازی های حتمی و توقیت گردد قطعا مضر بوده و حقیر شدیدا با آن مخالفم.

آنچه متاسفانه در این مستند در کنار شور و شوق زیادی که در مخاطبین به وجود می آورد رخ می دهد استنباط نزدیکی بسیار زیاد واقعه شریف ظهور حتی تا سال آینده می باشد ، البته به عنوان یک بیننده چنین حسی  را حداقل در وجود خود حس کردم و در پرس و جو از مخاطبین دیگر نیز عموما به این همین نتیجه رسیدم .

به عبارت دیگر ،  در مواردی در این مستند کاملا حس توقیت (مشخص کردن زمان ظهور) بوجود می آید به این معنا که مخاطب شروع به حساب و تخمین روز یا ماه و سال ظهور می کند.به عنوان مثال به روایتی اشاره می گردد که 72 ماه پس از خروج شعیب ابن صالح  امام (عج) ظهور می کند و سپس آقای احمدی نژاد به عنوان شعیب ابن صالح معرفی می گردد و متاسفانه در عموم افراد این حس بوجود می آید که 72 ماه (6 سال) پس از به ریاست جمهوری رسیدن وی امام (عج) ظهور می کند، هرچند شاید بگویید منظور از خروج ، ریاست جمهوری ایشان نیست اما آیا مخاطب عام این را تشخیص می دهد و دیگر اینکه چرا با توضیخات بیشتر مانع از بروز چنین تفکراتی نشدید؟

۴. در بحث روایی این مستند تا انجا که بنده تحقیق نموده ام در مواردی (تا کید می کنم در مواردی ) از احادیث با سند ضعیف استفاده شده است که از وثوق آن می کاهد. البته بررسی بیشتر این موضوع را به اهل آن می سپارم.

۵. عزیزان ! به راه انداختن شوق ظهور بدون ارائه راهکار های تشخیص حق از باطل (دشمن شناسی و همچنین سیراب شدن از معارف اهل بیت) موجب رونق یافتن بازار مدعیان دروغین مهدویت می گردد که البته همین حالا هم کم نیستند!

۶.  حقیر در بیانیه ای که در تاریخ نوزدهم مهرماه ۱۳۸۹(کلیک کنید ) در باره مصداق سازی های این دوستان و دیگر سایتها صادر کردم اعلام نمودم که حرکت در این مسیر همچون قدم نهادن بر تار مویی است و مبادا که با حاشیه امنیت امام زمان (عج) یعنی نشانه های ظهور بازی شود چراکه این امر موجب بدا در امر ظهور خواهد شد.

۷. به راه انداختن چنین جوی در جامعه سبب بوجود آمدن حس رکود در برنامه ریزی های کلان فردی و حتی کشور می گردد ! به نظر شما اگر سال آینده سال ظهور باشد چه دلیلی دارد ادامه تحصیل دهید ویا برای هدف خاصی در زندگی خود تلاش کنید ؟ طرح هدفمندی یارانه ها چه سودی خواهد داشت و سال جهاد اقتصادی چه معنی می دهد؟ به نظر شما اگر آموزش نظامی ببینیم بهتر نیست؟

۸. درتهییه این مستند هرجا بخشی از روایت به درد نویسنده سناریوی آن خورده استفاده شده و بخش دیگر رها شده است ، البته ممکن است تمام موارد نیز صحت داشته باشند (که این آرزوی قلبی تکتک ماست)اما فراموش نکنیم این فقط احتمال است نه قطعیت و باید عقلانیت را بر احساسات حاکم کنیم.

اجازه دهید به همین منظورخاطره ای از لبنان برایتان تعریف نمایم!:

 در آنجا یکی ازشیعیان مدعی بود شعیب  ابن صالح و همچنین صالح ابن شعیب هر دو در ایران ظهور کرده اند ، هنگامیکه  دلایلش را پرسیدم گفت:

عدالت محوری مهمترین ویژگی حضرت شعیب پیامبربوده است و آهنگری نیز شغل حضرت صالح و بدین ترتیب شعیب ابن صالح یعنی انسان عدالت محوری که فرزند آهنگر است (دکتر احمدی نژاد) و از آنجا که در زبان عربی به آهنگر "حداد" وبه فرد دادگر "عادل " گفته می شود صالح ابن شعیب نیز همان (دکتر حداد عادل ) است که هردو ایشان در ایران ظهور کرده اند و یکی دیگر از نشانه های ظهور محقق گشته است!!!

سوای ذوق عجیب این فرد درمصداق سازی توجه عموم مردم دنیا (غیر ایرانی ها) در پیدا کردن افراد مثبت پیش از ظهور در ایران نشان از اهمیت کشور عزیزمان در واقعه شریف ظهور دارد که به کرات در روایات شیعه و سنی به آن اشاره شده است.

 ۹.  براستی اگر خدای ناکرده یکی از افراد مثبت معرفی شده در این مستند به عنوان نمونه دست از پا خطا نموده ،فوت شده و یا همچون دیگر یاران حقیقی امام زمان به خیل شهدا بپیوندد چه کسی تاوان دلسردی شدید شیعیان را خواهد داد؟ و آیا عموم مردم که این مستند در اختیارشان قرار گرفته توانایی تجزیه و تحلیل این مطلب را دارند؟ چقدر باید زمان بگذرد تا دوباره افرادی اینچنین گرد هم بیایند تا نشانه ها جور شود؟

۱۰.  در پایان در باره این مستند می توان گفت به هیچ وجه موارد مطروح قطعیت نداشته و در حد حدس ، گمان و احتمال است و هر گز نباید به عنوان یک اصل ، معیار تصمیم گیری های مخاطبین عزیزقرار گیرد  و البته نا گفته نماند که بدون هیچ شک و شبهه ای ایران عزیز اسلامی را از مسببان اصلی ظهور می دانم و ان شا الله بیداری اسلامی که توسط جوانان برومند این سرزمین در منطقه اشاعه یافته و فراگیر گشته است به ظهور پر خیر و سرور حضرت صاحب الزمان (عج) منجر شود.دوستان عزیز عنایت داشته باشند به خدا سوگند امام با شور همراه شعور می آید و شعار و شور تنها کافی نیست در کتابی به نام "العدد القویه لدفع المخاوف الیومیه" برادر بزرگ علامه حلی به نام "رضی الدین علی ابن یوسف ابن مطهر حلی"  که در دوران پایان سلسله خلفای عباسی می زیسته علائم ظهور را بررسی می کند .عزیرانی که این کتاب را مطالعه فرموده اند می دانند ایشان چنان روایات ظهور را با ان زمان تطبیق می دهد که به جرات می توان گفت بی نظیر است اما امام زمانی نمی آید!

برادران و خواهرانم امام با شور نمی آید با شعور می آید!

مگر نه اینکه امیر المومنین می فرماید چنان بسویم شتافتند که شانه هایم فشرده شد و بیم جان حسن و حسین را کردم (مبادا در زیر دست و پا جان دهند).

شور از این بیشتر ؟ چندی بعد مردم با همین امام چه کردند که راز دل با چاه باز می گفت؟

۱۸۰۰۰ نامه کوفی شور وصل امام زمان نبود؟

عاقبت چه شد؟

عزیزان می دانند اگر به شناسایی افراد و کد گشایی روایات باشد حقیر حد اقل در این زمینه دستی هرچند دور بر آتش دارم .

اما خوب است بدانیم و بی منطق جوگیر نشویم اگر امام را نخواهیم صد سفیانی هم که بیاید خدا حجتش را نخواهد فرستاد !

بخدا تا آدم نشویم باید بی پدری و یتیمی بکشیم تا اعتماد خدا را جلب نکنیم منجی را نخواهد فرستاد هرچند از سر شور و شوریدگی ۱۸۰۰۰۰۰۰۰دعوت نامه هم نوشته باشیم!

به کجا می رویم؟ چرا همیشه باید از یک طرف بام بیافتیم ؟

یا نامی از امام زمان نباشد یا فقط شوری زودگذر و بی فایده که حتی قبح خیلی از مسائل را بشکند

چرا توان نقد شدن نداریم ؟ مگر کسی گفته قطعا تمام این مصادیق غلط است؟

اما من قطعی می گویم اینگونه قطعی صحبت کردن در باره نشانه های ظهور و ایجادحس توقیت در مردم خیانت به امام زمان است!

به خدا سوگند با تمام وجود آرزو دارم تمامی نشانه های مذکور درست از آب در بیایند کما اینکه حقیر سالها قبل از ساخت این مستند به مواردی از همین مصادیق اشاره کرده ام اما با ذکر احتمال بودن آن ، دوستان نشانه های ظهور به انسان امید می دهد و اگر این امید و شور در کنار تصمیم آهنین برای پذیرایی آخرین ذخیره الهی قرار گیرد آنگاه ظهور محقق خواهد شد.

ایا صرف اینکه نام امام برسر زبان ها بیاید(که البته این مسئله بسیار مهم است) کافی است؟

خدا  حافظ  دینش را خواهد فرستاد اگر بداند با شعور و نه شعار او را می خوانیم و می خواهیم و تا آخرین مرحله به پایش می ایستیم بنده در پایان تمام مقالاتم می نویسم:

به امید ظهور مولی و سرورمان حضرت حجه ابن الحسن العسکری (علیهما سلام) که صد البته نزدیک است.

این یعنی امید چون به این اعتقاد دارم اما این بدان معنی نیست که وظایفم را فراموش کنم!

برای اعتقادم تا اخرین قطره خونم خواهم جنگید و به لطف او هیچ باکی از دشمنان دینم ندارم اگر در دوران زندگانی ام  آمدند که فبها و اگر نیامد ند می دانم تمام سعیم را کرده ام تا جایی که می توانستم و امید دارم به رجعت اگر برای خدایم بندگی کرده باشم!

خدا همه مارا از مهدی با وران و مهدی یاوران قرار دهد (ان شا الله)

لعنت خدا بر هرکه بگوید قطعا فردا امام نخواهد امد و همچنین اگر بگوید قطعا خواهد آمد 

عبد عاصی : علی اکبر رائفی پور

به امید ظهور مولی و سرورمان حضرت حجه ابن الحسن العسکری (علیهما سلام) که صد البته نزدیک است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد