آیا خودارضایی عوارض دارد؟

دکتر رهام: باورهای ضعف قوای جنسی در آینده ، ضعف بینایی ، گودی و سیاهی چشم و ... به خاطر استمنا غلط است 

 

 

 

ابتدا ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که سطرهای بعدی که مطالعه می کنید بر اساس مطالب «علمی» نوشته شده است و به مسایل مذهبی و باورها اشاره ای نخواهد داشت و نظر نویسنده را نیز بیان نمی کند.  

 

 

خود ارضایی یا استمنا به عملی گفته می شود که طی آن حس جنسی فرد تخلیه می گردد .
در جنس مذکر از زمان بلوغ اسپرمهای در دستگاه تناسلی ساخته شده و تا مدتی ذخیره می شوند و پس از اینکه قابلیت استفاده آنها پایان یافت به طور طبیعی و معمولا در هنگام خواب تخلیه می شوند . در جنس مونث هم به دنبال تحریک جنسی ترشحاتی ایجاد می شود ولی به دلیل وجود سیکلهای ماهیانه معمولا به وضوح جنس مذکر تخلیه ای صورت نمیگیرد .  

 


باورهای غلطی در مورد عوارض استمنا در ذهن توده جامعه وجود دارد که از آن جمله می توان به : ضعف قوای جنسی در آینده ، ضعف بینایی ، گودی و سیاهی چشم ، اختلال در زایمان ، رنگ پریدگی ، گوشه گیری و ... اشاره نمود . تمام این باورها غلط می باشند چون اگر چنین مشکلاتی قرار بود با خود ارضایی ایجاد شود هم اکنون تمام افراد دنیا که روابط جنسی دارند می بایست کر و کور و ناقص باشند !! چون فرایندی که در هنگام خودارضایی و فعالیت جنسی با جنس مخالف انجام می شود کاملا یکسان می باشد . البته گاهی اوقات برخی از این علایم در فرد دیده می شود که اصلا جنبه فیزیولوژیک نداشته و ثانویه به احساس گناه و اضطراب در فرد ایجاد می شود . پس ایراد فیزیکی و فیزیولوژیک به این عمل نامعقول به نظر می رسد .  

 


اما از لحاظ روانی اگر هر رفتاری به صورت وسواسی و اجباری انجام شود ، میتوان از  آن به عنوان یک اختلال یاد کرد . اگر رفتاری باعث اختلال در روند معمول زندگی فرد شده یا رابطه وی را با نزدیکان و جامعه دچار نقصان کند نیز به عنوان مشکل رفتاری در نظر گرفته می شود . این عمل به خصوص پس از ازدواج ممکن است تمایل فرد به رابطه جنسی با همسر خود را کاهش دهد.  

 


پس با این توضیحات خودارضایی به تنهایی دچار مشکل فیزیولوژیک در فرد نمی شود و یک رفتار معمول انسانی است ولی اگر از حد خود خارج شده و باعث اختلال در کارکرد فرد گردد ، اختلالی روانی محسوب شده و می بایست درمان شود و در صورت «افراط» عوارض بدنی نیز خواهد داشت.
نظرات 2 + ارسال نظر
ali mahrooz دوشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 22:40 http://www.byrapid.com

سلام خوبی وبلاگ خیلی قشنگ و جالبی داری خوشحال میشم اگه به سایت من هم سر بزنی در مورد فروش اکانت های رپیدشیر و مگا آپلود هستش منتظرتم راستی میشه یه لینک از سایت من تو وبلاگت بدی با همین عنوان فروش اکانت های رپیدشیر و مگا آپلود ایشالا جبران میکنم مرسی فعلا بای http://www.byrapid.com

salam doste aziz grohe farzandane khak & rozegare namard dare vase gostareshe groh toye kole iran ozv migire khoshhal misham toam 1ki az bache haye grohe ma bashi baraye porsidane harchi solal o bahse mitoni be in shomare zang bezani
09367413152 erfan



montazerammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm


ba tashakor modire grohe farzandane khak& rozegare namard

رضا پنج‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 21:49 http://thegradualdeath.blogfa.com

سلام من موندم چرا شما همش میگین عوارض جسمانی نداره!!! واقعا جای تعجب داره
خودارضایی هم عوارض بد جسمانی داره و هم عوارض بد روحی روانی
اگه دکترا بگن 0.04 گرم اورانیوم باعث عقیمی میشه ما دیگه اورانیوم نمیخوریم چون با خودمون میگیم دکترا گفتن ولی وقتی خدا که آفریدگار همه دنیا و دکترا و مغز اونهاست میگه حتی نزدیک این عمل زشت و پرضرر نشین اونوقت چی داری بگی
ما نمیتونیم بگیم علم الان به این نتیجه رسیده که فلان کار غلطه یا درسته چون علمی که دیروز یه چیزی میگفت امروز یه چیز دیگه میگه و این خداست که میدونه کدوم کار درسته و کدوم کار غلطه و واسه همین هم هست که گفته این عمل زشت و این گناه بزرگ رو انجام ندین. در ضمن خود ارضایی روی اسپرم های انسان تاثیر بد میذاره.
خودارضایی را میشود ترک کرد/صد بار اگر توبه شکستی باز آی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد