مدعیان مهدویت و پیامبری دچار اختلالات روانی هستند "

49- " مدعیان مهدویت و پیامبری دچار اختلالات روانی هستند "

   

یک روانپزشک، مدعیان مهدویت را دچار اختلالات روانی دانست و گفت: مدعیان از ریشه ‌های فرهنگی و عواطف مذهبی مردم سوء استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین برهانی، روانپزشک در نشست تخصصی اخلاق و فکر در حوزه رفتار شناسی مدعیان گفت: مدعیان مهدویت و پیامبری، دچار اختلالات روانی، هذیان گویی و توهم هستند که در حوزه بهداشت روان و رفتار قابل بررسی است.

وی با اشاره به توهمات و هذیان گویی هایی که در علم روانشناسی اختلالاتی در حوزه تفکر است و با عنوان اختلال جنون از آن نام برده می شود، اظهار داشت: در تشخیص این گونه بیماری‌های رفتاری، نباید سلیقه ای عمل کرد چرا که باعث مخدوش شدن جایگاه شغلی، تحصیلی، اجتماعی وفرهنگی فرد می شود.
وی اظهار داشت: عوامل محیطی، ژنتیکی، روانی، بیولوژیکی و زیست شناختی در ظهور برخی اختلالات روانی موثر است که این اختلالات موجب بروز برخی شرایط و عوامل محیطی در فرد ظاهر می ‌شود. این قبیل افراد دچار نوعی مسخ واقعیت و مسخ شخصیتی می‌شوند.

برهانی تصریح کرد: بیماران و مدعیان چنان در خصوص ادعای خود با صلابت و محکم سخن می‌گویند که اغلب موجب تحریک افکار و تحت تاثیر قرار دادن عاطفی مردم می‌شوند.

وی با اشاره به سوء استفاده مدعیان از ریشه‌های فرهنگی، عواطف مذهبی و احساس تقدس گرایی مردم گفت: در شناسایی این افراد باید اختلالات شخصیتی و جسمی و ژنتیکی و عوامل و استرس های محیطی مورد بررسی قرار گیرد.

نشست تخصصی اخلاق و فکر در حوزه رفتار شناسی مدعیان ازسلسله نشست‌های تخصصی مهدویت نهم دی به همت موسسه پژوهشی انتظار نور در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

اتفاقا درتاریخ دویست ساله اخیر ایران هم شاهد حضور و بروز افرادی با اختلالات روانی بوده ایم که مدعی مهدویت شده اند . از جمله این افراد میرزا علی محمد شیرازی معروف به سید باب است که بنا به نقل کتابهای تاریخی خود بهائی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد